Lego Mindstorms 


Let op: Deze opdrachtenserie doe je in tweetallen, omdat we anders niet genoeg sets hebben. Vraag eerst je docent of er een robotset vrij is!

Ook heb je een schoollaptop nodig voor deze opdrachten

In deze opdrachten leer je omgaan met Lego-robotica. Hoe kun je een robot-wagentje besturen, hoe kan het wagentje zien of voelen of hoe kunnen we spullen met dit wagentje verplaatsen? Je gaat de Lego EV-3 steen programmeren, zo dat het wagentje doet wat jij wil. Van eenvoudig een parcours rijden, via lijnen volgen, naar beslissen welke actie er volgt als het wagentje een bepaalde kleur ziet. Je leert werken met actuatoren (doeners) en sensoren (voelers) en hoe je dit in je werkstuk kan verwerken.

Als je dit lukt kijk dan eens of je één van de andere voorbeelden in het Lego Mindstorms programma kan bouwen bij de gevorderden opdrachten. Maar zoals altijd...Begin bij het begin: Eerst leren dan doen.





Startopdrachten

De startopdrachten maak je altijd en op volgorde, daarna mag je zelf kiezen.

S1: De basisrobot

S2: Objecten en obstakels

S3: Vastpakken en loslaten

S4: Kleuren en lijnen


Gevorderden opdracht

G1: Kies een bot om te bouwen