Microbit S2

Maken van een teller





Wat leer je?

Het gebruiken van geheugenfuncties is onmisbaar om te kunnen programmeren. Net zoals onze hersenen heeft iedere computer een geheugen om dingen te onthouden. Alleen moet je bij een computer wel aangeven wat hij moet onthouden en wanneer hij die informatie weer moet gebruiken. Dit ga je oefenen door een simpele teller te maken.


De opdracht


Stap 1

Volg en doe mee met de video onder Bronnen.


Stap 2

Je hebt nu een teller gemaakt die kan optellen doordat je op de knop A drukt.

Pas het programma nu zelf zo aan zodat:

  • Je met knop B de teller kan laten aftrekken (-1)
  • Je met knop A+B de teller kan resetten (geheugen = 0)


Ben je klaar? Deel het programma dat je hebt gemaakt en plaats de link in je blog.


Beoordelingscriteria

  • Je kent het verschil tussen Input en output
  • Je hebt nummers geprogrammeerd
  • Je hebt geheugenfuncties gebruikt
  • Je programma kan optellen en aftrekken
  • Je hebt het programma gedeeld en in je blog gelinkt


Bronnen

  • Klik hier om naar de MakeCode Block Editor te gaan
  • Volg en doe mee met onderstaande video