Ozobot B8

Ozobot Evo: Evo laten tellen





Wat leer je?

In deze les leer je wat een variabele, een iterator en een counter is. We leren hoe we geluid, cijfers en lichtjes samen kunt laten werken zodat Evo van 1 tot 10 telt.


De opdracht

Zorg dat Ozoblockly wederom ingesteld is op EVO.

Je gaat de Ozobot laten tellen. Daarvoor is het belangrijk dat je snapt wat een variabele, iterator en een counter is. Lees daarvoor de opdrachtenkaart aandachtig door.

Vervolgens staan er drie opdrachten op de opdrachtenkaart. Maak deze alle drie.

Maak de code na zoals in de afbeelding (hierboven) om de eerste opdracht te kunnen maken. Je moet Ozoblockly daarvoor instellen op level 5.


Plaats een screenshot van de programmacode die jullie hebben gemaakt als resultaat bij opdracht deel 3 in je blog. Zorg dat de Ozobot alle puntjes van de opdracht uitvoert en test ook goed of alles werkt.


Bronnen

  • Klik hier om naar Ozoblockly te gaan
  • Klik hier voor de opdrachtenkaart