Ozobot B7

Ozobot Evo: Obstakels ontwijken




Wat leer je?

Wij gebruiken Ozobot EVO op school. EVO heeft veel verschillende geluiden, extra lichtjes en sensoren. In deze les leer je hoe je deze sensoren kan gebruiken en hoe je EVO kan besturen zonder dat je deze aanraakt. We gaan dat doen door een bestaande code te testen en te verbeteren. Probeer de fouten uit de code te halen. Dit noemen ze debuggen.


De opdracht

Je moet OzoBlockly instellen op EVO. Hoe dat moet zie je in de afbeelding hiernaast.

We gaan Ozobot Evo programmeren zodat hij om obstakels heen gaat. Je gaat voor deze opdracht een programma nabouwen waar fouten in zitten. Aan jullie de taak om deze fouten er uit te halen en te testen of Ozobot doet wat er gevraagd wordt met behulp van het werkblad.

Volg en lees het opdrachtenblad nauwkeurig zodat je precies weet wat je moet doen.

Plaats een screenshot van de verbeterde programmacode in je blog. 


Bronnen

  • Klik hier om naar Ozoblockly te gaan
  • Klik hier voor de opdrachtenkaart
  • Klik hier voor het werkblad met de rode lijnen (print deze ook uit)